Årsmøde for MSC-mærket Danmark

#konference

Visuelle referater fra MSC-mærkets årsmøde for komercielle partnere i Danmark

Hvert år afholder MSC-mærkets danske afdeling et årsmøde for deres kommercielle partnere. Således også i 2018, hvor der udover den sædvanlige markedsopdatering fra MSC og søsterorganisationen ASC, indgik oplæg om den kommende kampagne #minblaafisk, samt et oplæg om sporbarhed i fiskeribranchen. Men denne gang var Far Tegner hyret ind til at tage grafiske referater af oplæggene. Dels for at lette forståelsen af de mere tekniske emner og facilitere samtaler ved selve årsmødet, dels for at levere et produkt som efterfølgende kunne bruges til at lette videreformidlingen ude i de kommercielle partneres organisationer.

“Vi hyrede Far Tegner til grafisk visualisering af oplæggene til vores årsmøde for vores partnere. De visuelle illustrationer og den humoristiske streg var med til at gøre nogle af de mere tekniske emner lettere at forstå.

/Morten Fristrup – Commercial & Communications Officer, Denmark, Marine Stewardship Council


MSC-mærket bruges til at vise fiskeprodukter, som er indfanget ved bæredygtige fiskeri-metoder. BorgEpic har leveret grafisk facilitering til organisationens årsmøde
MSC-mærket bruges til at vise fiskeprodukter, som er indfanget ved bæredygtige fiskeri-metoder. Kædeansvar for leverandører i den internationale fiskeri-branche var et af de helt store emner på MSC-mærkets årsmøde i 2018, hvor Far Tegner leverede grafisk facilitering.

Lidt om fisk

Det lille, blå fiskemærke kan findes på et hav (høhø) af produkter og viser at produktet er lavet med bæredygtigt indfanget fisk. Danskerne er vilde med bæredygtig fisk og det er kun gået fremad for mærkningsordningen de seneste år. Der findes også et bæredygtigt mærke for opdrættet fisk – ASC, som ligeledes oplever stigende succes og opmærksomhed. ASC deltog som medarrangør af Årsmødet, men er sin egen organisation.

I Danmark findes der i skrivende stund (2018) 1607 MSC-mærkede produkter på hylderne i de danske supermarkeder. Nye produkter er på vej i form af babymad og tang-chips. MSC-mærket er de seneste par blevet promoveret med en årlig kampagne. Dette gentages i 2018 under hashtagget #minblaafisk. Kampagnen sætter fokus på fiskens vej til middagsbordet med nemme fiskeopskifter og fokus på “os der elsker fisk”.

For Marine Stewardship Council, organisationen bag MSC-mærket, er den helt store opgave i 2018 at øge sporbarheden af fiskeprodukterne. Pilotprojekter er undervejs, som skal give forbrugerne mulighed for at følge fiskens vej hele vejen fra fangst til fiskefinger.

Visuelle referater

Far Tegners visuelle referater skabte en humoristisk opsummering og kærkomment analogt afbræk, efter en lang dag med powerpoints og grafer.”

/Morten Fristrup – Commercial & Communications Officer, Denmark, Marine Stewardship Council


Jeg er altså stadig lidt i tvivl…

Det er ingen skam. En vis portion skepsis er sundt og nettet flyder jo nærmest over af lovprisende, SEO-venligt salgsgas. Jeg tænker, at mine tidligere løste opgaver kan give dig den bedste ide om, hvordan du kan bruge grafisk facilitering til at styrke læringsudbyttet af din konference.

Dem kan du dykke ned i på min side om ‘Projekter’, eller ved at trykke på denne smarte knap.


Book et møde

Inden jeg kan give et tilbud på grafisk facilitering til dit arrangement, skal jeg simpelthen vide noget mere om det. Derfor er første skridt at vi skal mødes. Det kan være på telefonen, digitalt eller i den virkelige verden.

På den måde kan vi få afdækket dine behov og få afstemt forventningerne, så du får præcis den grafiske facilitering som passer bedst til dit arrangement og budget.